Thursday 24 January 2013

Perancangan untuk Semester 2 2012/2013

Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat Yang Esa semester 1 telah sampai ke penghujungnya. Tidak lama lagi para pelajar akan memasuki Semester 2 2012/2013. Mudah-mudahan semester yang akan datang memberi lebih banyak kemajuan untuk semua. Selain itu, semoga perancangan untuk semester 2 dapat dilaksanakan dengan jayanya. Maka, komitmen daripada setiap ahli kelab biosis sangat digalakkan.

Perancangan Kelab Biosis untuk Semester 2 turut disertakan di sini.

Bil.
Program
Tempat
Tarikh
Objektif
1
Progam Malam Palestin di Hatiku
Auditorium FPE
8 Mac 2013
Program Malam Palestin di Hatiku bertujuan untuk memberi pendedahan kepada mahasiswa mengenai liku-liku perjuangan rakyat Palestin dan juga memberi kesedaran bertapa bersyukurnya mahasiswa hidup di Malaysia yang tidak terlibat dengan kancah peperangan

2
Program Kembara Ilmu :
Sains dari Perspektif Islam dan Al-Quran
Auditorium FPE
&
DSM
9 Mac 2013
Membantu para pelajar menjadi mahasiswa yang lebih memahami perkaitan antara sains dan islam yang mana ia tidak dapat dipisahkan. Selain itu, program ini juga bertujuan supaya mahasiswa mahasiswi lebih mengenali tokoh-tokoh ilmuwan dalam islam serta sumbangan mereka yang membawa kepada kemajuan sehingga ke hari ini.

3
Program BioRun
Pantai Teluk Ketapang, Seberang Takir
Mac/April
Melahirkan mahasiswa yang cergas minda dah sihat tubuh badan disamping memelihara alam sekitar.


4
Program Mount Tahan Expedition Challenge (MTEC 2013)
Gunung Tahan, Pahang
6-12 April 2013

Untuk meneroka khazanah alam puncak tertinggi Semenanjung Malaysia yang mana hasil penerokaan akan didokumentasikan untuk memberi kesedaran kepada mahasiswa dan orang awam tentang nilai dan kepentingan biodiversiti negara serta isu-isu yang berkaitan dengan pemuliharaan dan pengurusannya.



5
Program Konvensyen Biologi 2013
Auditorium Tertutup Kompleks Sukan Gong Badak
19-12 April 2013
Konvensyen Biologi 2013 (BIOCON 2013) ini ialah untuk meningkatkan ilmu pengetahuan mahasiswa tentang perkembangan ilmu biologi, kepentingannya terhadap dunia pada era kini dan akan datang serta potensi pekerjaan di pasaran yang dikhususkan kepada mahasiswa biologi.
6
Majlis Makan Malam Tahunan JasBio
Pusat Konvensyen, Taman Tamadun Islam
17 Mei 2013
Majlis ini adalah merupakan satu medium untuk memupuk semangat perpaduan dalam kalangan masyarakat majmuk negara kita secara umumnya dan para pelajar Jabatan Sains Biologi secara khususnya, sekaligus dapat mengeratkan hubungan kekeluargaan. Selain itu, ia akan memberi pendedahan kepada para pelajar tentang pengurusan program dan melatih mereka secara langsung untuk program-program yang akan dijalankan.




No comments:

Post a Comment